خرید(موضوع بازار)

حجم فایل : 705.9 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 33 موضوع : بازار به نام خدا تاریخچه بازار بازار به معني محل خريد و فروش و عرضه کالاست. واژه بازار قد مت بسياری دارد و در فارسی ميانه به صورت "وازار" و در بعضی جاهای دیگر به صورت "واژار" مورد...
خرید(موضوع بازار)|50681066|gay42042018|
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع موضوع بازار می باشد.

حجم فایل : 705.9 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 33
موضوع : بازار به نام خدا تاریخچه بازار بازار به معني محل خريد و فروش و عرضه کالاست. واژه بازار قد مت بسياری دارد و در فارسی ميانه به صورت "وازار" و در بعضی جاهای دیگر به صورت "واژار" مورد استفاده قرار می گرفته است. اين واژه فارسی به زبان های عربی، ترکی، عثمانی و برخی از کشورهای اروپايی راه يافته است.
تاريخجه بازار با شکل گيری شهرنشينی در ايران همزمان است و به حدود ده هزار سال پيش باز مي گردد.
یکی از عمده عوامل ایجاد کانون های اولیه بشری و اجتماعات انسانی مکان های مبادله(بازار)و بازار های محلی بوده است.چرا که مازاد محصول حاصل از زندگی یکجانشینی ,هسته اولیه تجارت ها و بازرگانی های بشر را بوجود اورد.هر جا که مازاد محصول و تولید بیشتر به وجود امده, مکانی به نام بازار برای خرید و فروش این محصول به وجود امده است.بازارها حاصل روابط اقتصادی و اجتماعی دو گروه عرضه کننده و مصرف کننده در طول تاریخ می باشد. تعریف بازار واژه بازار در طول سالیان متمادی دارای معانی مختلفی بوده که معانی اولیه آن ،مکان فیزیکی خاصی است که در آن خریداران وفروشندگان برای مبادله کالاها و خدمات دور هم جمع می‌شوند.

محل تجمع عده ای از عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان بالقوه و بالفعل که دارای نیازهای مشترک بوده و از وسیله ی مبادله یا پول مشترکی استفاده می کنند, بازار market نیز نامیده می شود.
نمودار سیر تکاملی بازار جوامع امروزی خود کفایی مبادله غیر متمرکز مبادله متمرکز شکارچی کوزه گر ماهیگیر کشاورز ماهیگیر شکارچی کوزه گر کشاورز ماهیگیر شکارچی کوزه گر کشاورز بازرگان جوامع اولیه چهار عامل جهت تشکیل بازار عبارتند از:
عرضه کننده
تقاضا کننده
نیاز یا احتیاج
قدرت خرید
بازارها از سه دیدگاه طبقه بندی می شوند
از دیدگاه نوع فعالیت

از دیدگاه سازمانی

از دیدگاه اقتصادی انواع بازارها از دیدگاه فعالیت
از این دید بازارها به شکل زیر طبقه بندی می گردند:
از نظر کالا و فر آورده ها : مثل بازارهای فرش،نفت،پسته،پنبه و...
از نظر کار و خدمات: مانند بازارهای کار، بیمه،حمل و نقل و فنی و مهندسی...
از نظر پول و سرمایه : مثل بازارهای بورس ,اوراق بهادار،سرمایه گذاریهای کوتاه مدت و بلند مدت...
انواع بازارها از دیدگاه سازمانی
بازار صنعتی
بازار دولتی
بازار واسطه

بازار صنعتی
این بازار، بازار بسیار بزرگی است که در بعضی از کشورها احتمال دارد در بر گیرنده هزاران و حتی میلیونها شرکت و مؤسسه باشدو حجم دادوستد کالاها و خدمات در آن بازارسالانه بالغ برچندین میلیارد دلاردرکشورهای صنعتی می باشد. بنابراین ، بازار کالای صنعتی ، بزرگترین و متنوع ترین بازار سازمانی به شمار می رود.
با...



مطالب دیگر:
آموزش حرفه ای و گام به گام بورساندیشه نیک گفتار نیک کردار نیکفایل صوتی mp3 مراقبه صفحه سفید شیرجه در آرامش شامل 28 دقیقه شامل 3 فایل به حجم 32MBپاورپوینت مکتب رمانتیسمپاورپوینت مکتب رئالیسمپاورپوینت مکتب سمبولیسممقاله WORD ایدئولوژی اسماعیلیان 19صفحهپاورپوینت کامل پيش درآمدي بر جنگ نرم (مفهوم شناسي ، كاركردها و روشها) 70صفحهکلید های یادگیریساخت کامپوزیت به روش لایه‌گذاری دستیروغن های صنعتی (یاتاقان و روغنکاری)پاورپوینت کامل جوشکاری شامل همه ی روشها 130صفحهکاملترین پاورپوینت توربین ها 90صفحهپاورپوینت استاندارد ASTM و علل نامگذاری آن 15صفحهتحقیق جنگل های ایرانخرید دانلود بهترین محبوب ترین نرم افزار اندروید تاریخچه افتخارات قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیسعنوان مقاله: تجلی نماز در قرآن کریم تعداد صفحات:20 WORDعنوان مقاله:شهید معلم محمد ابراهیم همت تعداد صفحات:23WORDعنوان پاورپوینت:شهید ابراهیم همت تعداد صفحات:26عنوان مقاله:جنگ نرم تعداد صفحات:40 WORDتحقیق ترکیب های شیمیاییطراحی مدار اینورتر فرکانسیمدار تبدیل برق ماشین به برق شهریمدار اینورتر 100 آمپری جهت جوشکاریآموزش مثلثات با بازی کلش