خرید(دانلود تحقیق در موردبازاريابي و مديريت بازار)

نام فایل : بازاريابي و مديريت بازار فرمت : .ppt تعداد صفحه/اسلاید : 280 حجم : 2 مگابایت بنام خدا * بازاريابي و مديريت بازار * نام درس: بازاريابي و مديريت بازار تعداد واحد: 3 منبع: بازاريابي و مديريت بازار فروشگاه اینترنتی پارس * اهداف درس آشنايي دانش...
خرید(دانلود تحقیق در موردبازاريابي و مديريت بازار)|50528886|gay42042018|
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع دانلود تحقیق در موردبازاريابي و مديريت بازار می باشد.

نام فایل : بازاريابي و مديريت بازار


فرمت : .ppt


تعداد صفحه/اسلاید : 280


حجم : 2 مگابایت



بنام خدا
*
بازاريابي و مديريت بازار
*
نام درس: بازاريابي و مديريت بازار
تعداد واحد: 3
منبع: بازاريابي و مديريت بازار
فروشگاه اینترنتی پارس
*
اهداف درس
آشنايي دانشجويان با:
مفاهيم و تعاريف مديريت بازار و جايگاه آن
انواع بازار و محيط بازاريابي
تقسيم بازار و تعيين بازار هدف
نيازها و رفتار خريداران
*
اندازه گيري کمي بازار و پيش بيني فروش (آشنايي با مدلهاي کمي و کيفي
اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي
برنامه ريزي بازاريابي عمومي و بازاريابي بيمه
تحقيقات بازاريابي
سيستمهاي بازاريابي و انواع مدلهاي بازاريابي
اهداف درس
*
فصل اول
مفاهيم مديريت بازار
*
مقدمه
بازاريابي و مديريت بازار يکي از شاخصهاي مهم دانش مديريت است که وظيفه اصلي آن شناخت نيازها و خواسته هاي انساني و رفع آنها از طريق فرايند مبادله منابع مي باشد. چرا که جوامع امروزي بيش از هر زمان ديگري از يک طرف با نيازها و بالاخص خواسته هاي روز افزون انسانها و از طرف ديگر با کمبود منابع مواجه بوده و مديران بايد با منابع محدود موجود جوابگوي خواسته هاي نامحدود افراد باشند.
*
بازاريابي داراي مفهوم خيلي گسترده بوده و همان طوري که پيتر دراکر بيان مي کند از ديدگاه مشتريان, بازاريابي دربرگيرنده همه فعاليتهاي يک سازمان است. بنابراين به جاست که به جاي واژه بازاريابي از عبارت مديريت بازار که دربرگيرنده کليه فعاليتهاي فوق است, استفاده گردد.
*
مفاهيم اساسي بازاريابي:
بازاريابي علي رقم تصورات اکثر مردم فقط در تلاشهاي کوتاه مدت براي فروش کالاهاي نيمه ضروري و لوکس و تشريفاتي خلاصه نميشود بلکه آن شامل مجموعه اي از فعاليتهاي توليدي, توزيعي و تجاري است که کالاها را سريعتر و ساده تر به دست مصرف کننده نهايي برساند .
*
بازاريابي به عنوان يک فرايند مديريتي_ اجتماعي تعريف مي شود که بوسيله آن افراد و گروهها از طريق توليد و مبادله کالا و خدمات با يکديگر به وسيله ابزار مهم و واسطه اي به نام پول و در محلي به نام بازار به تامين نيازها و خواسته هاي خود اقدام مينمايند .
*
*
نياز
نياز کمبودي است که توسط فرد احساس ميشود يا به عبارت ديگر نياز عبارت است از حالت محروميت احساس شده در فرد که اين محروميت آرامش و تعادل آدمي را برهم زده و در او انگيزه اي براي ارضاي آن پديد مي آورد.
*
خواسته
خواسته ها بيانگر کيفيت ارضاي نيازها و مطلوبيت هاي دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمده اي از کوشش و تلاش فرد براي نيل به خواسته هاي نامحدود او صورت ميگيرد .
*
بسياري از فروشندگان خواسته ها و نيازها را با هم اشتباه ميکنند. براي مثال ممکن است يک کارگردان تصور کند که مردم به فيلم سينمايي خوب نياز دارند در حالي که نياز واقعي آنها سرگرمي مي باشد .
*
خواسته هاي راه هاي رفع نياز ها بوده و در حالي که نيازها محدود و تقريبا ثابت هستند .
خواسته ها با توجه به فرهنگ هاي جوامع و آداب و رسوم, هنجارها, سلايق, طرز تلقي ونيز وضع درآمدي افراد نامحدود و دائما در حال تغيير بوده و گرايش جدي به سوي کالاهاي جديد دارند.
*
تقاضا
خواسته هاي انسانها تقريبا نامحدود بوده ولي براي رفع آنها جوامع و موسسات منابع محدودي در اختيار دارند و بدين جهت مصرف کنندگان براي رفع نيازهاي خود کالاها و خدماتي را انتخاب مي کنند که با توجه به قيمت آنها حداکثر رضايت مندي و مطلوبيت را براي آنها فراهم نمايد ولي اين خواسته ها موقعي تبديل به تقاضا مي شوند که با قدرت خريد پشتيباني شوند.
*
فرق خواسته و تقاضا در اين است که امکان دارد خواسته فردي به منظور رفع نياز گرسنگي چلوکباب باشد در حالي که با پول همراه خود فقط توانايي خريد يک ساندويچ را دارد و نهايتا با توجه به قدرت خريد و رضايت حاصله از آن ساندويچ را براي خريد انتخاب مي کند که در اثر اين عمل خريد ساندويچ به عنوان عمل تقاضا محسوب شده و خواسته چلو کباب به حساب نمي آيد .
*
کالا
هر شيء يا چيزي که توسط شخص معين و يا موسسه اي توليد شده و قادر باشد نيازهاي فردي و يا جمعي مصرف کنندگان را برآورده سازد, کالا ناميده ميشود .
*
کالاها فقط در محصولات فيزيکي خلاصه نشده بلکه شامل خدمات, ايده ها, عقايد و انديشه ها, سازمانها, مکانها, فعاليت ها و يا ترکيبي از آنها مي شوند .
*
کالاها و خدمات در حقيقت زاييده نيازها و خواسته هاي انسانند و مديران بازاريابي بايد نقش آنها را در رفع نيازها و حل مشکلات و نهايتا بهبود کيفيت زندگي انسانها مورد توجه جدي قرار دهند .
*
مبادله
هنگامي که مردم براي ارزاي نيازهاي خود در مورد خريد و فروش کالا, تصميمي را اتخاذ مي کنند عمل مبادله صورت ميگيرد.
*
هر انساني به يکي از چهار روش زير مي تواند کالاي مورد نياز خود را بدست آورد :
اولين انتخاب فرد «خود توليدي» است .
*
روش دوم تکدي گري و کمک خواستن عاجزانه از ديگران است که در اينجا او در مقابل دريافت پول و يا ساير مايحتاج خود دعاي خير نثار طرف مقابل ميکند.
*
در روش سوم فرد ميتواند براي دريافت کالا به زور متوسل شده و يا کالا را سرقت نمايد که روشي کاملا غير اخلاقي و بدتر از روش ديگر است.
*
....



مطالب دیگر:
📖دانلود پروژه افترافکت عروسی و رمانتیک با آهنگ محسن ابراهیم زاده گل پونه بهمراه دمو📖پاورپوینت انبارداری📖پاورپوینت کتاب حسابداري مالياتي تأليف محمد رمضان احمدي📖پاورپوینت با موضوع سيستم های هزينه يابی مرحله ای📖پاورپوینت کتاب حسابداری صنعتی ( 3 ) تألیف نسرین فریور و محمود عربی ( به همراه حل تشریحی مسائل)📖طرح لایه باز بروشور اعتماد به نفس در کودکان📖طرح لایه باز بروشور بیماری اوتیسم📖طرح لایه باز بروشور ایجاد در کودکان📖پاورپوینت مفاهیم فازی چراغ راهنمایی📖پاورپوینت مفاهیم فشار خون📖پاورپوینت مفاهیم کلی مبحث صدا در کامپیوتر📖پاورپوینت مفاهیم مدل بلوغ سازمانی مدیریت پروژه (OPM3)📖پاورپوینت مفاهیم مدیریت تعارض📖پاورپوینت مفاهیم مدیریت تکنولوژی📖پاورپوینت مفاهیم مدیریت زنجیره تامین📖پاورپوینت مفاهیم مدیریت عمومی📖پاورپوینت مفاهیم مدیریت منابع انسانی📖پاورپوینت مفاهیم مدیریت نوآوری📖پروژه آماده ادیوس : اسلایدشو عکس با موزیک Alexander rybak📖پروژه ادیوس با موزیک Alexandra stan مناسب پشت صحنه عروسی📖پروژه آماده ادیوس کلیپ دنس با موزیک ساسی مانکن ساقیا📖دانلود پروژه افترافکت عروسی Wedding Slideshow 156846 بهمراه دمو📖پاورپوینت امنیت سیستمهای اطلاعات حسابداری📖پاورپوینت خلاصه کتاب تحقیق در عملیات (1) تألیف دکتر عادل آذر📖پاورپوینت کتاب اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) تألیف دکتر مهدي تقوي